Presentació oficial del bicentenari de les festes al Teatre Municipal l’Ateneu

El passat dijous 13 de gener es va donar per inaugurat el 200è aniversari de les festes organitzades per l’Antic Gremi de Traginers d’Igualada, amb el tradicional repic de campanes i el llançament dels morterets.

Al vespre, va tenir lloc la presentació oficial del bicentenari de les festes al Teatre Municipal l’Ateneu, que es va omplir respectant l’aforament del moment per viure en directe la proclamació dels portadors de les banderes d’enguany, i la presentació del 25è aniversari de la Federació Catalana dels Tres Tombs. En l’acte també es proclamà la ciutat d’Igualada com a Capital dels Tres Tombs de Catalunya; la ciutat de Polinyà entregà la bandera que simbolitza aquest honor, a Igualada, com a nova Capital dels Tres Tombs.

Foto realitzada per Pep Herrero

Presidiren l’acte l’Hble. Sra. Natàlia Garriga, Consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya;l’Excm. Sr.Marc Castells alcalde d’Igualada; el regidor de Promoció Cultural i Relacions Institucionals Sr. Pere Camps; el Sr. Andreu Bernadàs, president de la Federació Catalana dels Tres Tombs i la Sra. Montserrat Argelich, presidenta de l’Antic Gremi de Traginers d’Igulada.

Després de la presentació de les festes de la nostra ciutat i de les festes de la Federació Catalana, es va procedir al traspàs de les banderes, de la mà dels vigents banderers: la Sra. Anna Maria Mensa i Gilva traspassar la bandera gran a la Generalitat de Catalunya, que enguany en serà la portadora com a representació del poble de Catalunya; i seguidament, el Sr. Jaume Soler i Vidal donà el relleu de la bandera petita a l’Ajuntament d’Igualada, que en serà la portadora d’enguany, en representació de la ciutat.

A continuació, la Sra. Marta Vives Sabaté, directora de l’Arxiu Comarcal de l’Anoia, va oferir una generosa i ben documentada conferència sota el títol “200 anys del Gremi, 200 anys de la nostra història”. L’acte es va donar per finalitzat entonant l’himne nacional de Catalunya.